Anul trecut, timișorenii care locuiesc în clădirile istorice ale orașului, au fost obligați printr-o hotărâre a Consiliului Local să pregătească o serie de documente  tehnico-economice necesare obținerii autorizației de construcție, necesară începerii lucrărilor în imobilele în care locuiesc, cu bani primiți de la bugetul local în rate, pe 10 ani, și toate aceste eforturi au fost făcute pentru ca acum două zile, Nicolae Robu să declare că hotărârea adoptată de consiliul local, nu ar fi tocmai legală.

Primăria ar fi fost atenționată de unii juriști că legislația, așa cum este ea la ora actuală are ambiguități și ar putea crea probleme grave, care ar ajunge până acolo, încât municipalitatea să fie acuzată că a creditat proprietarii să-și întrețină clădirile fără a avea dreptul să facă acest lucru.

În acest sens, edilul, invită vineri, parlamentarii de Timiș la o întâlnire în care și-a propus să se discute asupra prevederilor legale, care sunt destul de ambigui, astfel încât administrațiile locale din toată țara să poată renova, cu bani din bugetul local, imobilele istorice în care locuiesc oamenii.

“Vreau să le cer să aibă propuneri legislative, pe de-o parte cu referire la Codul Fiscal și pe de altă parte cu privire la legislația în baza căreia să putem contribui cu bani publici la reabilitarea clădirilor istorice care nu aparțin municipalității…deja am primit semnale că nu e corect să contribuim cu acea cotă parte de 20% pe care noi ne-am asumat-o prin votul consilierilor locali la reabilitarea clădirilor istorice și nici nu ar fi în regulă să avansăm noi banii pentru efectuarea acestor lucrări, pentru ca mai apoi să îi recuperăm pe parcursul a 10 ani”, a explicat primarul Nicolae Robu.

Edilul-șef vrea să rezolve această problemă, pentru că se teme să nu se trezească după câteva luni de zile că vine Curtea de Conturi sau un alt organ al statului și ajunge la concluzia că nu e corect ce a fost făcut. Robu se teme și de faptul că primăria poate fi acuzată ca s-a comportat ca o bancă, pentru că este evident că vorbim de o avansare a unor bani pentru a se efectua lucrările, iar după aceea urmând restituirea banilor de către locatari, timp  de 10 ani.

„Noi am vrea să legiferăm în termeni neambigui, încât să fie foarte limpede că municipalitatea are dreptul să intervină în astfel de situații, are dreptul să aloce din fondurile bugetului local, pentru reabilitarea clădirilor de patrimoniu, chiar dacă ele nu sunt în proprietatea primăriei”, a precizat primarul, iar rolul parlamentarilor a fi să întrețină asemenea intervenții.

În luna octombrie 2013, consilierii locali au adoptat o hotărâre privind programul de sprijin financiar acordat persoanelor fizice care au în proprietate  imobile istorice, prin care municipalitatea poate funcționa exact ca o bancă. Primăria dă bani pentru renovare, iar locatarii urmând să plătească vreme de 10 ani, 80% din valoarea lucrării, fără dobândă, 20% din valoarea sumei urmând sa fie luată din bugetul local.

În tot acest timp, Prefectura Județului Timiș nu a atacat hotărârea, iar asta înseamnă  că juriștii funcționari în cadrul instituției  nu au considerat-o ilegală.

La începutul acestui an, a fost alocată și o primă tranșă pentru acest proiect, ce constă într-un milion de euro pentru renovarea primelor clădiri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.