Departajarea clădirilor istorice care vor beneficia de finanţare, în acest an, de la Primăria Timişoara pentru reabilitarea faţadei şi acoperişului se va face după un punctaj strict. Potrivit  viceprimarului Dan Diaconu, acesta va fi acordat pe baza mai multor criterii.

Astfel, printre criteriile de departajare se află starea clădirii şi disponibilitatea proprietarilor de a executa şi alte lucrări de reabilitare, care nu sunt incluse în acest program. Primăria Timişoara a alocat în acest an aproximativ un milion de euro pentru acest program, bani de la bugetul local.

„Am elaborat un set de criterii clare care să departajeze proiectele. Avem un buget de execuţie în acest an de 1 milion de euro. Acest set de criterii va fi supus aprobării în următorul plen al Consiliului Local. Am încercat să urmărim consideraţiile estetice, pentru că folosim la reabilitarea clădirilor istorice o lege care se referă la caracterul arhitectural al zonei”, precizează viceprimarul Dan Diaconu.

Totodată, Dan Diaconu spune că, pentru ca asociaţiile de proprietari să intre în acest program,  toţi proprietarii trebuie să fie de acord. De asemenea,  să nu existe cereri de restituire a proprietăţii nesoluţionate la momentul depunerii proiectului. O altă condiţie importantă se referă la documentaţia tehnică, ale cărei costuri vor fi suportate integral de către asociaţia de proprietari.

Şi amplasarea clădirii este importantă, cele care sunt într-o piaţă primind punctajul maxim, de 10 puncte, în timp ce imobilele aflate de-a lungul unei străzi sau artere importante primesc doar cinci puncte.

Potrivit viceprimarului Dan Diaconu, prioritate au clădirile care se regăsesc cu cod distinct în Lista Monumentelor.

Setul de criterii de departajare va fi supus aprobării în viitoarea şedinţă a Consiliului Local Timişoara. Jurizarea dosarelor  va dura aproximativ două luni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.